Antall sidevisninger

mandag 27. januar 2014

Valpekurs


Denne uken har jeg vær på valpekurs sammen med mammaen min. Først så måtte jeg i fengsel ganske lenge, men det var igrunn deilig for da fikk jeg sove. Da vi kom frem så ble jeg så glad, for der møtte jeg den aller første menneske mammaen min. Jeg ble så glad at jeg ikke visste helt hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg fikk til og med godbiter av henne. Etter litt så kom søsteren min, Kandis, frem også. Det var så morsomt å treffe henne igjen og vi lekte sammen. Etter en stund kom det mange andre valper også, men disse fikk jeg ikke hilse på. Mamma begynte å klikke med den grønne boksen og gi meg godbiter igjen, de kalte det klikker trening. Jeg skjønte ikke helt hva jeg skulle gjøre, men fikk mange godbiter likevel. Etter at vi hadde holdt på mye med klikke greien så fikk jeg leke med alle valpene. Noen er bittesmå og andre er like store som meg, det er kjempemorsomt å leke med de. Tror vi skal tilbake og leke med de snart igjen.

Ellers så har vi hold på mye med klikkertrening, det gikk et par dager før jeg skjønte hva jeg nå skulle gjøre for å få godbit. Jeg prøvde alt fra å sitte, ligge, hoppe, bjeffe, smatte og gi labben, men hun bare stirret på meg. Nå har jeg begynt å stirre tilbake og da får jeg jammen godbit for det også. Hm...., merkelig greier. 

På søndag var hele familien på tur og det var gøy, jeg sprang nesten løs, men det hang et langt tau etter meg som ingen holdt i. Det var helt greit for jeg merket ikke så mye til det. Søsteren og broren min lærte meg noe nytt og de kalte det High Five, det var lett å gå til og veldig morsomt.
Det var veldig deilig på søndag for det var så fint vær og jeg lekte masse med hele familien.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar